Kerststukken maken 2019

Wat een enorme belangstelling was er voor " Kerststukken maken" bij "Groei&Bloei Boskoop"!  Ongeveer 40 dames hebben zich uitgeleefd met het enorme aanbod aan kerstgroen dat beschikbaar was. Er zijn prachtige kerststukken gemaakt. Iedereen ging tevreden naar huis met één of meerdere stukken.

We werden gastvrij ontvangen door Herman en Thea Geers met koffie, thee, allerlei lekkers en gluhwein! Heel erg bedankt Herman en Thea!

Ook danken we natuurlijk de kwekers die al het groen beschikbaar stelden.

Verder zou de avond niet mogelijk zijn zonder de inspanningen van Cock, Leo en Ton: zij verzamelen groen, zetten alles klaar èn ruimen alles weer op....! Wat een luxe!   In het fotoalbum vindt je nog meer foto's..

Demonstratie/masterclass kerstschikking 2019

Wat een geweldige demonstratie kregen we te zien van Roxanne van Schellen. Samen met haar zus Daphne is ze het creatieve brein achter "Natuurlijk Rosalie" in IJsselmuiden. Ze hebben al vele prijzen in de wacht gesleept en dat was te zien!
De opkomst was geweldig: meer dan 50 deelnemers. ­­

In de pauze werden er loten verkocht en konden er bijzondere bloemschikmaterialen gekocht worden in de `kraam` van Roxanne en Daphne.Er werden 9 mooie stukken gemaakt die na afloop  werden verloot en heel wat mensen blij maakten.
Kortom het was een zeer geslaagde avond!  In het fotoalbum staan meer foto's.

Herfstschikking 2019

Een sfeervolle avond.....
.... Was het.
Fransje legde stap voor stap uit hoe het herfststuk opgebouwd werd. De "boomstam" werd gemaakt van gaas en bananenblad. Hierin werd een lekvrij bakje met oasis geplaatst waar het uiteindelijke stuk met herfstmateriaal op gemaakt werd. Het stuk blijft lang houdbaar doordat de materialen mooi indrogen.
Alle deelnemers ging met een mooi stuk naar huis!
Bedankt Fransje! ­

Fietstocht 2019

De fietstocht is dit jaar georganiseerd door Ida en Piet Baxmeier. Voor het bestuur is het best wel spannend hoe de nieuwe opzet door de G&B leden wordt ervaren. Dit jaar zijn we een halve dag op pad geweest, best handig als je op zaterdag ook nog je boodschappen moet doen.
We hebben leuke tuinen bezocht met zeer enthousiaste eigenaren. Het was een gezellige middag en de deelnemers hebben weer genoten van de tuinen en het afsluitende diner.

Op pad met onze G&B kraam 2018

"de eetbare tuin"
Dit was het thema van onze kraam tijdens de zonnige kunstmarkt op 21 mei 2018 in de Harry van de Laar tuin in Boskoop.

Het was een groot succes; we kregen veel complimenten dat de kraam er zo aantrekkelijk uit zag en er werd veel en vaak geproefd van onze lekkere hapjes. We hadden potten vol met kiemgroenten en lieten dat proeven op een toastje met houmous of kruidenkaas. Het zag er geweldig uit en we konden uitleggen hoe het thuis te kweken is. Verder stond er pesto gemaakt van rucola waar belangstellenden van konden proeven. Het recept kon mee naar huis.

Ook stonden er vazen vol met eetbare bermbloemen, zoals fluitekruid, vloerbloesem, vergeetmijnietjes , vrouwenmantel, bloemen van smeerwortel en klaverbloemen.
Als kers op de taart hebben zich bij onze kraam 9 nieuwe leden aangemeld, waarvan 7 personen lid worden van de afdeling Boskoop.
Door een lot in te vullen, konden geïnteresseerden een regenton winnen. De winnaar heeft inmiddels de ton thuis ontvangen.
Al met al een hele gezellige en waardevolle dag!

Woensdag 30 mei mochten we namens Groei & Bloei Boskoop een regenton afgeven bij mevr. Nooij uit Alphen. Zij heeft deze gewonnen bij de verloting, die werd gehouden bij tuincentrum Sonneveld en de Kunst en Groenmarkt in Boskoop .  Wij wensen haar heel veel tuinplezier toe met deze mooie ton.