Nieuwe versie van de NieuwsFlits 2023-11 d.d. 21 november

Demonstratie botanisch tekenen in het Boomkwekerijmuseum Boskoop

Tekent u graag? Houdt u van de natuur? U kunt deze twee interesses combineren in de kunst van het botanisch tekenen. Dat dat niet zomaar een plant of bloem natekenen is, laat botanisch kunstenaar Eline Hoogendijk op zondag 26 november, 10 december en 21 januari zien in het Boomkwekerijmuseum. Zij zal van half twee tot vier aanwezig zijn om de finesses van deze kunst te demonstreren.

Deze demonstratie hoort bij de expositie GROEN VAN HIER, met het werk van Eline Hoogendijk. Deze expositie is van 2 november 2023 tot 2 februari 2024 te zien in het museum. Eline is een bekende en gewaardeerde botanisch tekenaar,

Kerstdecoraties maken

Omdat er veel belangstelling is, hebben we besloten om zowel in de middag als in de avond een workshop te geven.
De avondsessie heeft nog slechts enkele plaatsen beschikbaar, voor de middag is nog voldoende plek. Wel geldt dat onze Groei&Bloei-leden voorrang hebben boven niet-leden.

Volgens het vertrouwde concept zorgen wij voor de groene materialen, plaatmos, oasis en bessen. U neemt zelf de accessoires en een schaal/bakje mee en eventueel wat bloemen. Vindt u het lastig om iets te verzinnen? Er staan voorbeelden klaar en op internet kunt u inspiratie opdoen. Er lopen mensen rond om u eventueel op gang te helpen of advies te geven.Via deze link vindt u meer over deze workshop en het aanmeldingsformulier.
U krijgt bericht voor welke sessie u definitief bent ingedeeld.

• Datum: Maandag 11 december 2023 van 15:00 tot 17:00 of  20.00 tot 22.00 uur
• Locatie: Loods bij kwekerij Herman Geers, Laag Boskoop 104 in Boskoop
• Aanmelden: Vóór maandag 4 december 2023 via het aanmeldformulier.

Najaarslezing: De klimaatbestendige tuin

Weet u het nog? Vanavond een lezing door Stef Groenleer
link naar de beschrijving van de lezing.
Dinsdagavond  21 november  in MFC De Plataan, Snijdelwijklaan 2 in Boskoop, vanaf 19:30 uur inloop met koffie/thee, aanvang lezing om  20.00 uur.