2024-6 d.d. 14 april

Workshop: Hanging Basket vullen bij Moes en Tuin

Hanging basket vullen bij kwekerij “Moes en Tuin”.

Op woensdagavond 24 april kunt u een hanging basket vullen met een eigen keuze aan eenjarige planten uit de kwekerij! Welke kleurencombinatie gaat u kiezen?

Hopelijk zien we u op deze inspirerende en gezellige avond.

Voor verdere informatie en aanmelden (vóór 17 april) zie onze website: www.boskoop.groei.nl

Excursie: Tuinenreis naar de Achterhoek

Op zaterdag 8 juni maken we onze jaarlijkse busreis.

Deze keer bezoeken we 3 prachtige tuinen en een bijzondere kwekerij in de Achterhoek. Het belooft weer een inspirerende dag te worden!

We sluiten de dag af met een volledig verzorgd diner (facultatief).

Er zijn nog plaatsen vrij in de bus. Voor verdere informatie en aanmelden (vóór 25 mei ) zie onze website: www.boskoop.groei.nl

Wie wil er meehelpen met de Challenge van Appeltern Plantenfestijn:

Voor het tweede jaar wordt het Appeltern Plantenfestijn georganiseerd door Groei&Bloei.
Net als verleden jaar is er weer een challenge voor de afdelingen om zich daar te presenteren. Verleden jaar hebben een paar mensen uit het bestuur van afdeling Boskoop een kruiwagen versierd (helaas hebben we geen prijs gewonnen, maar deze heeft nog een heel seizoen bij de ingang van Appeltern gestaan). Dit jaar is de uitdaging om een mooie slinger maken van natuurlijk materiaal en groen. (3, 9 of 12 meter). De bedoeling is dat deze representatief is voor de afdeling Boskoop. Wie vind het leuk om hiervoor ideeën aan te dragen en er aan mee te werken?
Stuur dan een mail naar Mirjam Hoogeveen ja@beukelaan.nl

Helpende handen gezocht voor ons “Groen doet leven” plein.

Misschien hebt u het gelezen in ons jaarprogramma of gehoord tijdens een bijeenkomst: onze afdeling van Groei&Bloei bestaat dit jaar 150 jaar!
We organiseren verschillende activiteiten rondom dit jubileum, onder andere een “Groen doet leven”plein op zaterdag 24 augustus in de Proeftuin aan het Rijneveld in Boskoop.
We besteden oa. aandacht aan biodiversiteit, een gezonde bodem en eten uit de tuin. En natuurlijk wordt het gezellig met muziek, een drankje en een hapje en leuke activiteiten voor kinderen en volwassenen.

U begrijpt: een hele organisatie, waar we al een tijdje met veel enthousiasme mee bezig zijn. We kunnen deze markt niet organiseren zonder uw hulp: samen vormen we de vereniging en samen met u willen we dit waar maken!  Daarom onze oproep:

Wilt u zich aanmelden als vrijwilliger om te helpen bij de voorbereiding en/of het bemensen van een kraam?

U zult deel uit gaan maken van een enthousiaste en gezellige groep!
U kunt zich aanmelden bij info@boskoop.groei.nl
Alvast bedankt!

Noteer in uw agenda: Ken uw kweker

Op zaterdagochtend 25 mei gaan we kijken bij de kwekerij van Herman Geers en zijn buren.

Voor verdere informatie en aanmelden zie onze website: www.boskoop.groei.nl